Stay faithful to the core values, keep moving ahead
Press officeNewsFreight One’s car repair plant has opened its service center to repair cassette-type bearings

Freight One’s car repair plant has opened its service center to repair cassette-type bearings

16 march 2021

As part of its repair strategy, Freight One has significantly expanded the range of services provided by its subsidiary car repair enterprise Gryazi (JSC GRP Gryazi) in Lipetsk region. The service center of the company is ready to accept orders to repair STBU SKF cassette-type bearings for innovative freight cars of other owners.

“As part of our cooperation with the bearing manufacturer SKF, in the end of the last year we opened a certified service center with the capacity of seven thousand bearings a year. The capabilities of the new site were tested last year on Freight One's railroad car fleet. During the four months of 2020, more than five hundred bearings were repaired. This resulted in significant savings - the repair of these parts at our enterprise makes it possible not only to optimize the detention time for cars under repair, but also to eliminate the cost of transporting cassette-type bearings to the service center. I am sure that our clients will appreciate this opportunity,” Alexander Osintsev, General Director of GRP Gryazi, said.

In addition to the repair of SKF cassette-type bearings, last April JSC GRP Gryazi received a permission to repair hopper cars for the transportation of cement, which made it possible to repair 287 units of this type of rolling stock in 9 months. In addition, the company expanded its warehouse area, providing additional storage facilities for wheelsets and other spare parts for Freight One's cars.

More repair competencies of the GRP Gryazi enable the operator to reduce the cost of the maintenance of new cars and to increase the efficiency of using Freight One’s fleet. Last year the company increased the number of scheduled repairs by 16%: as compared to 2019 the number of repaired cars has grown up to 7,879 units.

Во всех формах запроса на услуги, в личном кабинете, где клиент оставляет свои личные данные, мы предусмотрим в конце поле «Я согласен с условиями обработки данных», возле которого нужно поставить «галочку». При нажатии на «галочку» пользователь автоматически дает свое согласие на обработку. При нажатие на «условиями» появляется всплывающее окно с текстом:

Я даю согласие АО «ПГК», расположенному по адресу г. Москва, ул. Новорязанская, 24, индекс 105066, на обработку моих персональных данных в целях:

К персональным данным, на обработку которых я даю согласие, относятся фамилия, имя, отчество, контактные телефоны, email и адрес.

Предоставляемое мною согласие на обработку персональных данных распространяется на все способы обработки, включая сбор, систематизацию, накопление, хранение, уточнение (обновление, изменение), использование, предоставление (передача ограниченному кругу лиц в соответствии с законодательством РФ), обезличивание, блокирование, уничтожение, как с использованием, так и без использования средств автоматизации.

Настоящее согласие действует с момента предоставления мною персональных данных и действует в течение неограниченного периода времени, вплоть до отзыва мной согласия в установленном порядке.

Я ознакомлен с тем, что отзыв данного согласия может быть осуществлен в любой момент посредством направления в адрес АО «ПГК» заявления в произвольной форме.

С политикой АО «ПГК» в отношении обработки персональных данных можно ознакомиться здесь